Cizrna na paprice

Další bezmasý recept s využitím luštěnin je tu… v tomhle je to zrovna cizrna.
Super výhodou je velké množství bílkovin, takže Vám maso určitě chybět nebude.

Navíc pokud si cizrnu předvaříte dopředu, je to už rychlovka.

Co přidat na nákupní seznam (4 porce)?

  • 500 g cizrny (suché)
  • 1 velký pórek
  • 1 velká cibule
  • 2 dcl kokosového mléka (ideálně domácí, ale můžete i z konzervy)
  • 2 lžíce oleje (já používám řepkový)
  • sůl
  • sladká a pálivá mletá paprika (popř. červená kari pasta)
  • příloha: tarhoňa

Jak na to?

  1. Den předem si namočíme cizrnu do vody, alespoň na 12 hodin.
  2. Druhý den ji několikrát propláchneme a dáme v čisté vodě vařit do tlakového hrnce. Vaříme do měkka (trvá to cca 45 minut), pak scedíme, ale vodu z uvařené cizrny si schováme!
  3. Mezitím si vyrobíme domácí kokosové mléko. Rozmixujeme 1 hrnek kokosu a 3 hrnky vlažné vody, přecedíme přes utěrku nebo plátýnko. (Můžeme ale klidně použít i kupované kokosové mléko).
  4. Pórek a cibuli nakrájíme na menší kousky a osmahneme na trošce oleje.
  5. Přidáme cizrnu spolu s polovinou vody, ve které jsme ji vařili. Osolíme, okořeníme paprikami (pálivé trošku, se sladkou nešetříme) a necháme pár minut provařit.
  6. Abychom nemuseli zahušťovat moukou, odebereme asi 1/3 cizrny i s vodou a rozmixujeme do hladka, vrátíme do hrnce a promícháme.
  7. Konzistenci doladíme kokosovým mlékem.
  8. Dochutíme ještě pokud je potřeba paprikou a solí a můžeme servírovat.
  9. Můžeme podávat třeba s uvařenou tarhoňou.

TIP:
Nahoru dozdobíme čerstvým pórkem – bude hezky křupat.

Další možné přílohy: těstoviny, pečivo, rýže.

Martina Vrbická

Martina Vrbická

Martina je zdravá kuchtička, lektorka VAŘME JINAK, milovnice dobrého zdravého jídla a nemilovnice doplňků stravy.
Člověk, který něco ví o kvalitě a bezpečnosti potravin a z toho vychází.
Jejím mottem je: "Změna životního stylu nemusí být dřina a odříkání. Berme změny s radostí."

Více o Martině najdete sekci O MNĚ.
Martina Vrbická

Latest posts by Martina Vrbická (see all)